Friday, July 27, 2007

مسامحينك

يا نني العين يا محروسة
خدي بوسة على جبينك
عشانك منداسين دوسة
يا ريتنا بس عاجبينك
وآدي قلوبنا مفروسة
ورح نمسح دموع عينك
بتنخر في العضام سوسة
بينشرها عدوينك
ما تصحي لشلة موكوسة
طابور خامس وبيهينك
بتزرع في الغيطان كوسة
وبالمجان وبايعينك
بحبك محتاسين حوسة
عشان احنا اللي عارفينك
بتلعب شلة مهووسة
في ودنك عنّا حاجبينك
وناسك اللي مهروسة
حدادي الأرض خاطفينك
من الأحلام وموروثة
وموش عارفة اللي ظالمينك
وناسية إن اننا ولدك
وأنا اللي زبيبة في جبينك
وما قصّرت في ودّك
وفاكرة اللي خادعينك
وبتباركي اللي بيهدّك
نسيتي انه أخد عينك
على رجليك بيمدّك
وشركاته اللي بالعينك
أنا باقي على ودّك
باخضّر في فدادينك
أنا ناوي أقيم حدّك
وأصبح لك فدا دينك
وأبقى للطوفان سدك
هاصونك من ملاعينك
ومين غيري على قدّك؟
ومين غيري ملا عينك؟
مانيش سايب على خدّك
نزيف الدمع من عينك
أنا حسابك أنا عدّك
على هجرك مسامحينك
أنا هزارك أنا جدّك
أنا بسمة على جبينك
أنا سطورك وكراسك
أنا وردة بساتينك
أنا سلمك أنا رصاصك
أنا قمحك أنا تينك
أنا منّك بقية ناسك
أنا موش م اللي سايبينك
أنا هافرم وضيع داسك
أنا صفرك ملايينك
أنا يا حبيبتي أنفاسك
أنا دمّك شرايينك
ده إمتى ترتبي راسك
ويتحرر مساجينك؟
وإمتى تشوفي حرّاسك؟
وتدّيهم عناوينك
ونفسي تحضّري فاسك
عشان تخضّر وتزينك
وليه سبتي الوضيع باسك؟
وهمّة دول ملاوعينك
أنا ماشي في نبراسك
وبامسح لك دموع عينك
وعايش كل إحساسك
وهافضل من محبينك
واعالج لك في وسواسك
ومن مجموعة خانقينك
يا نني العين يا محروسة
متين بوسة على جبينك
أنا مجنون يا محبوسة
وعاقل من مجانينك
وتايه بين إيدين أمّه
وباصرخ في الفضا فينك؟
ونفسه تشيله وتضمّه
وبادعي ربنا يعينك
وبادعي ربنا يعين

0 التعليقات:

Post a Comment

شوف انت عاوز تقول ايه

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More